هدی فدایی

کارشناس ارشد فیزیولوژی و تغذیه ورزشی


اصول کلی رژيم غذایی

اصول کلی رژيم غذایی
۱.محاسبه کالری: برای این که یک رژيم غذایی مناسب داشته باشید اولین موردی که در نظر می گیرید میزان کالری خروجی و کالری ورودی بدن شماست
قدم اول: برای محاسبه کالری خروجی (Expenditure Calories) اول باید بدانید که متابولیسم پایه شما چقدر انٰرژی مصرف می کند. سپس میزان کالری فعالیت هایی که در روز انجام می دهید را محاسبه کنید و کل کالری خروجی را به دست آورید
قدم دوم: محاسبه کالری ورودی به بدن شما در واقع هر آنچه که در یک روز می خورید و می آشامید را لیست کنید و کالری کل آنها را به دست آورید
حالا یک معادله ساده دارید: اگر قصد لاغر شدن دارید کالری ورودی را به میزان ۳۵۰ کیلوکالری به طور روزانه کمتر مصرف کنید همچنین برای سوزاندن ۳۵۰ کیلوکالری دیگر فعالیت بدنی خود را افزایش دهید که به طور کل ۷۰۰ کیلوکالری می شود

۲. تعیین نوع غذای مصرفی بر اساس هرم غذایی: بعد از این که میزان کالری دریافتی و خروجی را محاسبه کردید نوع کالری که باید دریافت کنید را می توانید بر اساس هرم غذایی زیر تعیین کنید

هرم غذایی


آدرس مطب : تهران ، خیابان پاسداران ، گلستان نهم ، ساختمان پرنس ، واحد ۱۰ ، طبقه چهارم
تلفن : 22005818 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مشاوره رژيم غذاییکربوهیدرات در رژیم غذاییآب در رژیم غذاییاصول کلی رژيم غذاییترکیب بدن یا بادی کامپوزصفحه اصلیسوالات پزشکیگالری عکسسایت های دیگردانلود فایل